تبلیغات
نامدار - آشنایی با ورزش و علت لگن درد سمت چپ در زنان باردار

آشنایی با ورزش و علت لگن درد سمت چپ در زنان باردار

نویسنده :مسعود هاشمی
تاریخ:شنبه 17 شهریور 1397-07:14 ب.ظ

لگن درد

لگن درد در بارداری ,لگن درد در بارداری نی نی سایت,درد لگن در بارداری چیست,لگن درد در اوایل بارداری,لگن درد در دوران بارداری,دلیل لگن درد در بارداری,علت لگن درد در بارداری چیست,لگن درد بارداری,کاهش درد لگن در بارداری,درد لگن چپ در بارداری,لگن درد,لگن درد بعد از زایمان,لگن درد در حاملگی

لگن درد

توضیحاتی در مورد لگن درد

درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و شرایط دیگر.

ورزش برای لگن درد

حرکت‌های اصلاحی. اگرچه بیمار خود می‌تواند به تنهایی ورزش های کششی و افزایش دامنه حرکت را انجام دهد، اما تأثیر این حرکت‌ها تحت نظارت و راهنمایی متخصص فیزیوتراپی چند برابر خواهد شد. متخصص علاوه بر آموزش روش صحیح انجام نرمش‌های تقویت عضله و بهبود وضعیت مفصل ران و لگن از تجهیزات ویژه‌ای استفاده می‌کند که نسبت به درمان فردی خود بیمار درمان مؤثرتری را امکان‌پذیر می‌سازد. ورزش و حرکات اصلاحی و تمرین‌های زیر برای کشش، تقویت و پایدارسازی ساختارهای حمایت کننده لگن در نظر گرفته شده‌اند. شرط اصلی انجام این حرکت‌ها تشدید نشدن درد لگن و باسن در زمان انجام است و در صورت افزایش درد باید انجام حرکت را متوقف ساخت. هر تمرین را به آهستگی و با ملایمت و صرفاً تا حدی انجام دهید که احساس ناراحتی نکنید. بین زمان استفاده از یخ یا کمپرس سرد و شروع تمرین وقفه‌ای 30 دقیقه‌ای ایجاد کنید. هر تمرین را 2 تا 3 نوبت در روز تکرار کنید. گرم کردن بدن: بدن را پیش از شروع انجام حرکت‌ها 5 تا 10 دقیقه با فعالیت‌ها و نرمش‌های کم برخوردی مانند پیاده‌روی یا استفاده از دوچرخه ثابت گرم کنید. کشش: پس از گرم شدن بدن، حرکت‌های کششی را پیش از حرکت‌های تقویت عضله انجام دهید. پس از انجام تمرین‌های تقویت عضلات، حرکت‌های کششی را مجدداً تا اتمام زمان در نظر گرفته شده برای برنامه تمرینی تکرار کنید. درد را جدی بگیرید. نباید هنگام انجام تمرین‌ها احساس درد کنید. در صورت بروز درد حتماً با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید. • برای حفظ تعادل کنار دیوار بایستید. • پای نزدیک به دیوار را پشت پای دیگر ببرید. • لگن را تا جایی به سمت دیوار خم کنید که در قسمت خارجی لگن احساس کشش کنید. 30 ثانیه در این حالت بمانید. • حرکت را برای سمت دیگر نیز انجام دهید و سپس در مجموع حرکت را 4 بار برای هر سمت تکرار کنید.

ایا معاینه لگن درد دارد

در طول یک معاینه لگنی، پزشک به صورت بصری و دستی اندام تناسلی زن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. معاینه لگنی یک روش نسبتا کوتاه است که در طی آن متخصص زنان و زایمان فرج، واژن، دهانه رحم، رحم، راست‌روده و لگن شامل تخمدان را برای کنترل توده‌ها و یا اختلالات دیگر بررسی می‌کند. تست پاپ اسمیر که برای تشخیص سرطان رحم استفاده می‌شود ممکن است در طول یک معاینه واژن انجام شود.

درمان لگن درد

وان را با آب داغ پر کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید. همچنین می توانید نمک دریا یا نمک فرنگی اصل را نیز با آن مخلوط کنید.اگر هیچکدام را نداشتید، فقط از نمک طعام استفاده کنید و پای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید. داروی پا درد

علت لگن درد در بارداری

فتق: قسمت کشاله ران و فتق مغبنی (در ناحیه کانال مغبنی بالای کشاله ران) می تواند درد لگن در زنان ایجاد کند. زنان باردار به علت فشاری که بر دیواره شکم وارد می شود به فتق مغبنی مستعدترند.

علت لگن درد در زنان

معمولا بانوان بیشتر از مردان دچار درد مزمن در لگن می شوند. از آن جا که این درد می تواند علت های مختلفی داشته باشد، تشخیص دقیق علت آن کلید درمان مناسب است. به نقل از سایت «MSN»، هنگامی که دچار درد لگن می شوید در مرحله اول باید مطمئن شوید که این درد مربوط به ناحیه نشیمنگاه است.اما ممکن است افراد این درد را به صورت مبهم احساس کنند و با درد ران، کشاله ران و درد در قسمت تحتانی کمر اشتباه گرفته شود.

علت لگن درد سمت چپ

خوشبختانه روش‌های درمانی متعددی برای درمان درد لگن وجود دارد که می‌توان سودمندی آنها را پیش از تعویض مفصل آزمود. فیزیوتراپی و ورزش لگن و باسن،درد را کاهش می‌دهد، کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و زمان جراحی را به تعویق می اندازد یا ضرورت انجام آن را از بین می‌برد. بهترین روش اطمینان از کارآمدی فیزیوتراپی برای رفع مشکل لگن و مفصل ران مشورت با متخصص فیزیوتراپی آموزش دیده و دارای مجوز است. متخصص فیزیوتراپی معمولاً موارد زیر را برای درمان درد باسن و لگن پیشنهاد می‌دهد: • درمان نقاط ماشه‌ای. عضله‌ها “گره‌ها” یا ناحیه‌هایی دارند که باعث قفل شدن یا بی‌حرکتی مفصل‌ها می‌شود. متخصص فیزیوتراپی به کمک درمان با دست یا سوزن زدن خشک این ناحیه‌های مشکل‌ساز را فعال و آزاد می‌کند.

درمان سنتی لگن درد

سرکه می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن را با کاهش التهاب تسکین دهد • روش دیگر، تهیه ی مخلوطی از سرکه و آب در دو ظروف بمقدار مساوی است. یکی آب سرد و دیگری آب گرم. یک حوله را در مخلوط آب گرم خیسانده و فشار داده، سپس آن را اطراف پای خود به مدت پنج دقیقه بپیچید. همین کار را نیز با مخلوط آب سرد انجام دهید. روزانه این عمل را حداقل سه یا چهار بار تکرار کنید. ۲٫آب گرم و آب سرد آب گرم و آب سرد می تواند در درمان درد پا موثر باشد. درمان با آب گرم، جریان خونرسانی به پا را افزایش میدهد و درمان با آب سرد التهاب را کاهش می دهد. • یک سطل را با آب سرد و دیگری با آب گرمی که قابل تحمل باشد، پر کنید . روی یک صندلی راحت بنشینید و پای خود را به مدت سه دقیقه در آب داغ نگه دارید و سپس همین کار را با آب سرد بمدت حداقل ۱۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید. اینکار را دو یا سه بار انجام دهید و سرانجام در حمام پای خود را با آب سرد بشویید. • گزینه دیگر اینست که یک پد گرما و بسته یخ را بطور متناوب به مدت ۱۰ دقیقه برای کاهش درد پا روی پایتان بگذارید. ۳٫سولفات منیزیم یا نمک اپاسوم سولفات منیزیم


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo